Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Ανοίγει ο σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΙΜΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ
ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑ

Στην επίσημη ανακοίνωση του ανοίγματος του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο προχώρησε χθες το μεσημέρι η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, απαντώντας στην φημολογία των τελευταίων ημερών. Από την Δευτέρα λοιπόν, κατά σειρά, θα μειωθούν τα κρατικά διόδια των Μαλγάρων, θα ανοίξουν τα διόδια του Αιγινίου και θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε πλευρικά και μετωπικά διόδια Λεπτοκαρυάς. Θα ξεκινήσει η συλλογή διοδίων στον Μετωπικό Σταθμό Διοδίων Αιγινίου (Κλειδίου)
Θα ξεκινήσει η συλλογή διοδίων για τις κατηγορίες οχημάτων 1 (μοτοσικλέτες) και 2 (Ι.Χ.) στον Πλευρικό Σταθμό Διοδίων Λεπτοκαρυάς στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη
Θα αναπροσαρμοστούν, με αυξήσεις και μειώσεις, οι τιμές διοδίων σε όλους τους σταθμούς διοδίων του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου όπως φαίνεται στο συνημμένο πίνακα
Θα καταργηθεί ο κόμβος Σκοτίνας
Θα ξεκινήσει η διάθεση εκπτωτικών πακέτων για τους συχνούς ηλεκτρονικούς χρήστες Κατηγοριών 1 (δίκυκλα) και 2 (Ι.Χ.) με εκπτώσεις έως και 60% ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων
Αναλυτικές πληροφορίες για τα εκπτωτικά πακέτα καθώς επίσης και για τις τιμές διοδίων που θα ισχύσουν στο Έργο από 28.01.2013 μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της Εταιρείας www.aegeanmotorway.gr
Ο νέος τιμοκατάλογος περιλαμβάνει ΦΠΑ 23% και θα ισχύει για όλους τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων ηλεκτρονικών πομποδεκτών. 
Οι εκπτώσεις των εμπορικών πακέτων για τους συχνούς χρήστες θα δίνονται επί του νέου τιμοκατάλογου ξεχωριστά για κάθε Σταθμό».
Στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στις εγκαταστάσεις της παραχωρησιούχου εταιρείας στην Λεπτοκαρυά οι Δημήτρης Γκατσώνης-Γενικός Διευθυντής, Νίκος Αντζουλάκος-Οικονομικός Διευθυντής, Γιάννης Νασούλης-Διευθυντής Λειτουργίας και Συντήρησης και Ειρήνη Ζαβρίδου-Υπεύθυνη Επικοινωνίας αναφέρθηκαν συνολικά στο νέο τιμοκατάλογο, της υποχρεώσεις της εταιρείας και την πορεία των διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση και τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα.
Συγκεκριμένα, η κα Ζαβρίδου δήλωσε ότι η έναρξη της λειτουργίας του σταθμού διοδίων Αιγινίου θα γίνει στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας και παράλληλα θα αναπροσαρμοστούν οι τιμές σε όλους τους σταθμούς της εταιρείας για λόγους που οφείλονται στη σύμβαση, σε επίτευξη στόχων και στον τιμάριθμο. Αργότερα τονίστηκε ότι σε περίπτωση που τα έσοδα της εταιρείας πάνε καλά, δεν αποκλείεται να υπάρξει και νέα αναπροσαρμογή προς τα κάτω.
«Δεν κάνουμε κοινωνική πολιτική»
Επιπλέον, σημειώθηκε ότι καταργείται οριστικά ο κόμβος της Σκοτίνας βάσει των έργων που γίνονται και θα γίνουν. Παράλληλα, η εταιρεία ξεκινά και εκπτωτικά πακέτα, ξεχωριστά για κάθε σταθμό, με έκπτωση που φθάνει και το 40% και στόχο να γίνει πιο ελκυστικός ο αυτοκινητόδρομος. Η εφαρμογή των παραπάνω χαρακτηρίστηκε |αναγκαία για να ολοκληρωθεί η κατασκευή και να είναι δικαιότερες οι χρεώσεις».
Όπως εξήγησε και ο κ. Νασούλης, τίθεται και θέμα χρόνου στην χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του έργου, για το λόγο αυτό οι αυξήσεις είναι αναγκαίες στην παρούσα φάση, όπου τα έσοδα από τα διόδια είχαν μειωθεί σημαντικά. Επίσης, από τις πιέσεις που έχουν ασκηθεί από τις τοπικές κοινωνίες δημιουργήθηκαν τα εκπτωτικά πακέτα, υπογραμμίζοντας πάντως ότι πρόκειται για «ιδιωτικό αυτοχρηματοδοτούμενο έργο» και ότι «δεν κάνουμε κοινωνική πολιτική».
«Η επαναδιαπραγμάτευση συνεχίζεται»
Στη συνέχεια ο κ. Γκατσώνης αναφέρθηκε στην επαναδιαπραγμάτευση, η οποία είναι σε εξέλιξη τόσο με τις τράπεζες όσο και με το κράτος. «Συμφωνήσαμε μόνο σε κάποιες βασικές αρχές με την κυβέρνηση, συνεχίζουμε και μέχρι τώρα δεν έχει γίνει συζήτηση ειδικά για την Πιερία»  είπε χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας ότι το ενδιαφέρον της εταιρείας είναι να γίνουν δίκαια.
Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η μείωση στο νότιο σταθμό διοδίων και η λειτουργία του σταθμού στο βορρά. «Επιπλέον θα συμβάλει στην εξομάλυνση της κυκλοφορίας, με το να ξαναμπούν τα φορτηγά στον αυτοκινητόδρομο και να μην επιβαρύνουν το τοπικό δίκτυο μιας τουριστικής περιοχής». Συμπλήρωσε ακόμα ότι η διαδρομή Κατερίνη-Θεσσαλονίκη, σε ότι αφορά το κομμάτι που είναι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, είναι η φθηνότερη.
Σε ό,τι αφορά την εταιρεία, τα διόδια χαρακτηρίστηκαν «οξυγόνο». Σημειώθηκε επίσης ότι με την επανέναρξη των έργων, «εκατοντάδες θέσεις εργασίες θα επανενεργοποιηθούν». Όσο για την αποζημίωση που λαμβάνει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για το διάστημα που δεν λειτουργούσαν τα διόδια του Αιγινίου, οι άνθρωποί της επιβεβαίωσαν και είπαν ακόμη ότι εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο διεκδίκησης. Όμως, το ποσό που τους αποδίδεται από το δημόσιο δεν είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα διόδια στα Μάλγαρα.
Παράπλευρο δίκτυο
Στο θέμα ύπαρξης παράπλευρου δικτύου, οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναφέρθηκαν στις υποχρεώσεις της και γενικότερα στην υπάρχουσα κατάσταση, κρίνοντάς την καλύτερη από οδικά δίκτυα σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα. Στην περίπτωση της διαδρομής Κατερίνη-Θεσσαλονίκη εναλλακτική οδός θεωρείται η Παλιά Εθνική, η οποία συγκρινόμενη με άλλα παράπλευρα δίκτυα χαρακτηρίστηκε «εξαιρετική». 
Για το γεγονός ότι δεν υπάρχει εναλλακτική οδός που να περνά τη γέφυρα όπως ο αυτοκινητόδρομος, ο κ. Νασούλης απάντησε ότι κάθε εναλλακτική διαδρομή είναι πιο μακρινή, δύσκολη και λιγότερο ασφαλής. Αποσαφηνίστηκε επίσης ότι συμβατική υποχρέωση της εταιρείας είναι η κατασκευή παράπλευρου δικτύου από τα όρια Πιερίας-Λάρισας μέχρι την Λεπτοκαρυά, «επειδή η Νέα Εθνικής Οδός ¨καταπίνει¨την Παλιά».
Συμβατικές υποχρεώσεις
Ακόμα, ο κ. Αντζουλάκος αναφέρθηκε και στις λοιπές συμβατικές υποχρεώσεις που αφορούν στους κόμβους εντός των συνόρων του νομού. Προβλέπεται λοιπόν ανακατασκευή των υφιστάμενων, Κορινού-Αιγινίου, καθώς και κατασκευή του βόρειου κόμβου της Κατερίνης, που είναι σε εξέλιξη. 
Στον κόμβο του Κορινού ο σχεδιασμός προβλέπει να λειτουργούν 2 κατευθύνσεις, αντί για 3 που είναι τώρα. Οι άλλες δυο κατευθύνσεις θα εξυπηρετούνται από το βόρειο κόμβο της Κατερίνης που βρίσκεται σε απόσταση 2 χλμ. από αυτόν του Κορινού. 
Αντίστοιχα, ο κόμβος του Αιγινίου προβλέπεται να εξυπηρετεί 2 και όχι 4, όπως σήμερα, κατευθύνσεις. Οι άλλες δυο θα εξυπηρετούνται από τον κόμβο της Ν. Αγαθούπολης. Όσο για την περίπτωση κόμβου στην Πύδνα, είναι κάτι που δεν προβλέπεται από την σύμβαση.
Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε το γεγονός ότι από την πλευρά της η εταιρεία έχει τηρήσει τις υποχρεώσεις της. «Είναι το μόνο έργο που ποτέ δεν σταμάτησε πλήρως η κατασκευή του, για αυτό είναι έτοιμο το 70%-75%. Μένουν 450μ. διάνοιξης της 3ης σήραγγας. Επιπλέον, υπάρχει κάποια καθυστέρηση λόγω απαλλοτριώσεων και εργασίες στην ανοιχτή οδοποιία μεταξύ σηραγγών».
Η συνέντευξη έκλεισε με αναφορά στον κόμβο της Σκοτίνας και την προετοιμασία για τυχόν ακραία καιρικά φαινόμενα. Ο κόμβος δεν προβλεπόταν μέσα στο έργο και έγινε έπειτα από συνεννόηση με τον τότε εργολάβο. Ζητήθηκε υπομονή από τους κατοίκους της περιοχής μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικές εργασίες και τονίστηκε ότι υπάρχει εκτεταμμένη σήμανση στους δρόμους που χρησιμοποιούνται.
Για το ζήτημα κακοκαιρίας, οι άνθρωποι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου δήλωσαν προετοιμασμένοι και με το παραπάνω, μιλώντας και για τον περσινό χειμώνα. «Κρατήσαμε το δρόμο ανοιχτό. Φέραμε σημαντικές ενισχύσεις, χωρίς να σκεφτούμε το κόστος. Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι καθάρισαν άλλοι το δρόμο, υπήρχαν και ιδιώτες που ήταν μισθωμένοι από εμάς». Όσο για το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο των σηράγγων, χρειάζεται 2 χρόνια κάτι που θέτει το χρονοδιάγραμμα για την Άνοιξη του 2015, εφόσον αρχίσουν την Άνοιξη που μας έρχεται.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
«H Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. ανακοινώνει ότι από τις 12:00 το μεσημέρι της Δευτέρας 28 Ιανουαρίου 2013, σε πλήρη συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης, θα ισχύσουν τα ακόλουθα:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου